Εντός του πλαισίου της Σύναψης 2 της Μπιενάλε της Αθήνας 2015 – 2017 “Oμόνοια”, η ομάδα Playroom θα βρίσκεται στον 1ο όροφο του Ξενοδοχείου Μπάγκειον, για να εγκαινιάσει το “Project Room”, μια συμμετοχική πλατφόρμα για μικρούς και μεγάλους η οποία μέσα από μια σειρά συμμετοχικών workshops σκοπεύει να εξετάσει το ζήτημα της εξωτικοποίησης της Ελλάδας. Η συγκεκριμένη συνθήκη θα ιδωθεί ως ένας παράγοντας διαμόρφωσης ερωτημάτων γύρω από το αποστασιοποιημένο βλέμμα του παρατηρητή, αλλά και γύρω από την διαδικασία της οικειοποίησης από τοπικές κοινωνίες των χαρακτηριστικών τα οποία οι παρατηρητές τους προσάπτουν.

Περιηγητές Workshop
Κυριακή 17 έως Κυριακή 24 Απριλίου, 3.00 μ.μ – 7.00 μ.μ 
Για τo workshop «Περιηγητές», πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το ανολοκλήρωτο σατιρικό μυθιστόρημα του Ιάκωβου Πιτζιπιού «Ο Πίθηκος Ξουθ ή τα ήθη του αιώνος», το οποίο εκδόθηκε σε συνέχειες στο περιοδικό«Αποθήκη ωφελίμων και τερπνών γνώσεων», το 1844. Είναι ένα από τα ελάχιστα νεοελληνικά σατιρικά μυθιστορήματα φαντασίας της εποχής του και το αλλόκοτο περιεχόμενό του, δημιουργεί τόσο ερωτηματικά όσο και χαμόγελα. Η υπόθεση του μυθιστορήματος πραγματεύεται την ιστορία του πιθήκου Ξουθ, ενός χαρακτήρα ο οποίος ταλαντεύεται- μέσα από το φανταστικό της αφηγησης- μεταξύ των ρόλων του πιθήκου/υπηρέτη και του δυτικού περιηγητή ο οποίος έχει βρεθεί στην Ελλάδα του 19ου αιώνα.

Στο workshop «Περιηγητές», που θα τρέχει καθ’ όλη τη Σύναψη 2, από 17 έως 24 Απριλίου, 15:00 – 19:00, στο ξενοδοχείο Μπάγκειον, ο επισκέπτης του “Project Room” θα φανταστεί πως μεταμορφώνεται για λίγο σε εξωτικό ζώο που έφτασε στην πόλη και περιηγείται μέσα σ’ αυτήν με σκοπό ν’ αποτυπώσει ό,τι αξιοπρόσεκτο βλέπει, ακούει, αισθάνεται. Αφού πραγματοποιήσει την περιήγησή του, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα του δοθούν, θα παραδώσει στο “Project Room” μία φωτογραφία και ένα μικρό (ή μεγάλο) κείμενο.

Στόχος του workshop είναι να διαρκέσει έως το 2017 και ύστερα από επιμέλεια των κειμένων και των εικόνων να εκδοθεί, μέχρι το κλείσιμο της Athens Biennale 2015 – 2017, ένα περιηγητικό λεύκωμα με πολλούς περιηγητές-συγγραφείς και απρόσμενο περιεχόμενο.

Οι οδηγίες θα δίνονται στα ελληνικά και στα αγγλικά. Θα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής και κατοίκων ή επισκεπτών και άλλων περιοχών της Ελλάδας μέσω ηλεκτρονικής υποβολής του περιηγητικού υλικού τους στο Site του “Project Room”.

Project Room Φαντάσου τον Ξουθ Ι και ΙΙ Workshop
Κυριακή 17 Απριλίου,12.30 μ.μ – 15.30 μ.μ και Σάββατο 23 Απριλίου, 13.00 μ.μ. – 16.00 μ.μ. 
Για τα workshops «Φαντάσου τον Ξουθ Ι και ΙΙ», πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το ανολοκλήρωτο σατιρικό μυθιστόρημα του Ιάκωβου Πιτζιπιού «Ο Πίθηκος Ξουθ ή τα ήθη του αιώνος», το οποίο εκδόθηκε σε συνέχειες στο περιοδικό«Αποθήκη ωφελίμων και τερπνών γνώσεων», το 1844. Είναι ένα από τα ελάχιστα νεοελληνικά σατιρικά μυθιστορήματα φαντασίας της εποχής του και το αλλόκοτο περιεχόμενό του, δημιουργεί τόσο ερωτηματικά όσο και χαμόγελα.

Η υπόθεση του μυθιστορήματος πραγματεύεται την ιστορία του πιθήκου Ξουθ, ενός χαρακτήρα ο οποίος ταλαντεύεται- μέσα από το φανταστικό της αφηγησης- μεταξύ των ρόλων του πιθήκου/υπηρέτη και του δυτικού περιηγητή ο οποίος έχει βρεθεί στην Ελλάδα του 19ου αιώνα.

Το workshop «Φαντάσου τον Ξουθ Ι» θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 17 Απριλίου και ώρα 12:30-15:30 και απευθύνεται σε παιδιά 6-12 ετών και τους γονείς τους. Οι συμμετέχοντες, αφού ενημερωθούν από την ομάδα Playroom για την ιδιαίτερη προσωπικότητα και τη ζωή του πίθηκου Ξουθ, καλούνται να φανταστούν και να ζωγραφίσουν το πορτραίτο του ασυνήθιστου περιηγητή. Τρισδιάστατες εκδοχές του Ξουθ θα βρίσκονται στο χώρο όμως κανένα στοιχείο δε θα μπορεί να αποτελέσει τεκμήριο καθώς ο Ξουθ συνεχώς αλλάζει όπως ο άνεμος και δεν βρίσκεται ποτέ στην ίδια θέση για πολλή ώρα!

Το workshop «Φαντάσου τον Ξουθ ΙΙ» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 23 Απριλίου και ώρα 13:00-16:00, και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς αλλά και οποιονδήποτε άλλο. Οι συμμετέχοντες, ερχόμενοι σε επαφή με στοιχεία της ιστορίας του πίθηκου Ξουθ, καλούνται να τον φανταστούν και να φτιάξουν την προτομή του αλλόκοτου επισκέπτη της πόλης, σε πηλό. Πώς να είναι άραγε τα χαρακτηριστικά ενός όντος πλασμένου από τη φύση και τη φαντασία; Το εύπλαστο υλικό και οι αναρίθμητες δυνατότητές του, προσφέρουν την κατάλληλη βάση για συνεχή πειραματισμό και μετατόπιση της αλήθειας.