Τι χρώμα έχει η αγάπη; Tι μελωδία είναι η φιλία; Με εργαλείο τη μουσική και τα εικαστικά τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους και αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθερη.
Μέσα από τους δρόμους της μουσικής και των εικαστικών, το νέο αυτό εργαστήριο της Στέγης δίνει την ευκαιρία στα παιδιά με μέτρια νοητική υστέρηση και στους γονείς τους να πειραματιστούν με ήχους και χρώματα. Σε ένα ασφαλές περιβάλλον, μέσα από το ομαδικό παιχνίδι και την καθοδήγηση εξειδικευμένων θεραπευτών, τα παιδιά αναπτύσσουν τις γλωσσικές, ακουστικές και λεπτές κινητικές ικανότητές τους και βελτιώνουν την προσωπική τους οργάνωση.
Αρχικά τα παιδιά γνωρίζουν διάφορα μουσικά όργανα, παράγοντας ήχους και μελωδίες. Ο ρυθμός είναι το βασικό συστατικό του εργαστηρίου και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εντάξουν καινούρια μουσικοκινητικά παιχνίδια στην καθημερινότητά τους με τα παιδιά. Στόχος; Το παιδί να αισθανθεί την ύπαρξή του, να εκφράσει τα συναισθήματά του, να παίξει και να ακούσει διαφορετικά είδη μουσικής.
Το μουσικό παιχνίδι εναλλάσσεται με τις εικαστικές δραστηριότητες. Τι χρώμα έχει ο ρυθμός; Τι σχήμα έχει η μελωδία; Τα παιδιά γνωρίζουν τα χρώματα και τα σχήματα και με διάφορα υλικά αποτυπώνουν στο χαρτί έννοιες που σχετίζονται με τη μουσική, όπως ο ρυθμός, η ένταση, το τονικό ύψος και η μελωδική γραμμή. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η λεπτή κινητικότητάς τους, η αίσθηση του χώρου και του χρόνου και ενδυναμώνεται η φαντασίας τους.
Δημιουργώντας ατομικά και ομαδικά έργα, τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζονται και να συνεργάζονται με τα άλλα παιδιά. Επιπλέον οι γονείς βρίσκουν έναν ακόμη τρόπο να λειτουργήσουν δυαδικά μαζί τους μέσα από την εικαστική έκφραση.
Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν από μια ομάδα εξειδικευμένων συνεργατών, με υπεύθυνη τη μουσικολόγο μουσικοθεραπεύτρια Χριστίνα Παναγιωτάκου και την εικαστική θεραπεύτρια Ελένη Παλλέ. Απευθύνεται σε παιδιά από 5 έως 7 ετών και παιδιά από 8 έως 11 ετών με μέτρια νοητική υστέρηση και τους γονείς τους.